Bugete de promovare consistente, organizarea de evenimente in propriile magazine sau adoptarea unor concepte precum PinkFriday sunt cateva dintre solutiile de marketing adoptate de retaileri pentru a-si creste vanzarile, atat cele online, cat si in magazine.
Lucia Ciuca, directorul de marketing al eMag, a declarat ca pentru 2012, retailerul a alocat 80% din bugetul media, pentru online.
Cu toate acestea, retailerul nu se va limita numai la promovarea in mediul online, ci va folosi in continuare si alte canale precum TV-ul, outdoor-ul, radioul sau presa scrisa.
"Mediul online este in masura sa ofere eficienta. Realizand campanii targetate in online si ducandu-ne cu mesajul nostru intr-un mediu in care oamenii detin controlul si aleg ceea ce vor sa vada, reusim sa generam nu doar awareness, ci cumparare", a explicat Lucia Ciuca, pentru DailyBusiness.ro.
Lucia Ciuca Procentul de 80% alocat online-ului ramane unul ridicat, in conditiile in care, potrivit reprezentantei eMag, in Romania numai 20% dintre produsele electro-IT se vand online.
Promovarea pe Internet are insa avantajul ca ajuta potentialul cumparator sa se informeze cu privire la produsul pe care vrea sa il cumpere.
Informatia, cea mai vanduta marfa pe Internet
"Influenta magazinelor online se aplica pentru peste 50% dintre clienti, acestia cautand activ informatie pe Internet inainte de a lua decizia finala de cumparare", a afirmat Lucia Ciuca.
In acest context, informatia devine cea mai vanduta marfa, reprezentanta retailerului afirmand ca site-ul eMag inregistreaza lunar peste 2,7 milioane de vizitatori unici.
"Online-ul pe retailul din Romania este in continua crestere si uitandu-ne si la alte tari, trendul va fi unul ascendent pentru multi ani de acum inainte", a adaugat directorul de marketing.
@N