În scandalul listelor modificate de Prefectura Dolj ies la iveală aspecte noi, care aruncă practic în aer aplicarea Legii nr. 67/2004 privind alegerea autorităţilor administraţiei publice locale
Scandalul cu aspect penal a fost declanşat de reprezentanţii PDL, care au reclamat la Biroul Electoral Judeţean faptul că propunerile pe care le-au făcut, potrivit legii, primarii din mai multe comune pentru preşedinţii şi locţiitorii secţiilor de votare au fost schimbate ilegal de Prefectura Dolj. Din această cauză, 28 de secţii de votare din mai multe comune doljene nu au nici în prezent conducere, deşi legea spune că ea trebuie stabilită cu cel mult zece zile înainte de data alegerilor locale.
Unii au intrat, alţii au ieşit
Situaţia pe scurt stă în felul următor. Articolul 28, alineatul 2 din Legea nr. 67/2004 spune că preşedintele şi locţiitorul său sunt desemnaţi de preşedintele tribunalului, în cazul nostru Tribunalul Dolj, prin tragere la sorţi, dintre persoanele înscrise pe o listă întocmită de prefect, la propunerea primarilor. Această formulare vagă a dat posibilitatea partidelor să speculeze şi să interpreteze legea cum le-a convenit, pe principiul ce nu este interzis este permis. De exemplu, una dintre variantele luate în calcul prin care s-ar fi ajuns în această situaţie în Dolj este faptul că un primar dintr-o localitate, nu-i dăm numele, ar fi făcut propuneri pentru altă comună. Legea nu spune clar că trebuie să propună doar pentru comuna pe care o conduce. Mai mult, teoretic cel puţin, un primar poate face propuneri pentru fiecare comună din judeţ. Pe de altă parte, legea nu interzice în mod expres prefectului să completeze lista şi nici să excludă persoanele propuse de primari. Acest talmeş-balmeş legislativ pare să fi fost exploatat de prefectură, care de două zile se codeşte să trimită BEJ Dolj listele în original primite de la primari,