• Segmentul monovolumelor, asa-zisele "masini de familie", reprezinta pe piata locala vânzari lunare de cel mult 100 de unitati, iar primele locuri sunt ocupate de modele cu preturi de peste 15.000-20.000 de euro • Asa arata piata în care va concura Dacia Lodgy începând de astazi, odata cu lansarea pe piata locala a modelului produs în Maroc, la Tanger
În timp ce Duster a fost lansat în 2010 pe unul dintre cele mai dinamice segmente ale pietei locale, cel al SUV-urilor, dublând practic peste noapte aceasta nisa, Lodgy vine pe al doilea cel mai mic segment al pietei, vânzari mai mici decât masinile de familie înregistrând doar limuzinele de lux, cu preturi de peste 70.000 de euro.
În primele patru luni ale acestui an, s-au vândut pe piata locala 351 de automobile de familie, în scadere cu 35% fata de perioada similara a anului trecut. La nivelul anului 2011, piata acestora a crescut cu 22% fata de 2010, la aproape 1.700 de unitati. Cel mai bine vândut monovolum în 2012 a fost, ca si anul trecut, Peugeot 3008, al carui pret pleaca de la aproximativ 17.000 de euro, cât de altfel costa si Chevrolet Orlando, care se anunta a fi principalul concurent al lui Lodgy pe piata locala.
Lodgy va veni pe piata locala cu preturi de la 9.500 de euro pentru motorizarea pe benzina de 1,6 litri si 85CP.
Peugeot 3008 este si cel mai bine vândut monovolum pe piata franceza, printre primele pe care Lodgy a fost comercializat luna trecuta.
Franta si Spania au fost la nivelul lunii mai printre primele piete vest-europene pe care grupul Renault a demarat livrarile noului model de familie Dacia Lodgy, fiind înmatriculate aproape 1.800 de unitati în Franta si peste 250 în Spania.
La nivel european, Lodgy va concura pe unul dintre cele mai mari segmente, cu volume anuale de aproape 800.000 de unitati, din care Renault vrea peste 10%, având