Felul în care sunt conduşi angajaţii şi comportamentele lor la locul de muncă sunt influenţate foarte mult de cultura naţională
Pentru ca angajatorii să obţină performanţe cât mai bune trebuie să înţeleagă faptul că românii sunt angajaţi care se ataşează mai mult de persoane decât de idei
În România, responsabilitatea angajaţilor nu se face faţă de sarcini sau de organizaţie, ci are loc faţă de oameni
Felul în care sunt conduşi angajaţii şi comportamentele lor la locul de muncă sunt influenţate foarte mult de cultura naţională, iar angajatorii trebuie să ţină cont de acest aspect pentru a maximiza performanţele angajaţilor la locul de muncă.
În ceea ce priveşte metodele cele mai potrivite pentru a conduce angajaţii, cele mai multe probleme apar pentru că metodele şi practicile de conducere sunt cercetate şi descrise într-un anumit context şi apoi aplicate aproape identic în contexte semnificativ diferite. "Aici faptul că noi, românii, suntem parte până la urmă din cultura occidentală, că avem multe manifestări similare, e mai degrabă înşelător, pentru că sub suprafaţa de comportamente comune există puternice curente subterane de credinţe şi valori diferite", a declarat, pentru Curierul Naţional, Adrian Stanciu, unul dintre fondatorii companiei Wanted Transformation Consultancy.
Potrivit acestuia, angajaţii români sunt foarte diferiţi faţă de cei din alte ţări în special în ceea ce priveşte atitudinea faţă de muncă. Spre exemplu, o persoană educată într-o cultură nord-europeană, de pildă, va executa o sarcină cât de bine poate, pentru că se va simţi rău cu sine însăşi dacă ar face altfel. În România, ca şi în mai toate culturile sudice, acest tip de responsabilitate nu se angajează faţă de sarcini şi nici faţă de organizaţii ci numai faţă de alţi oameni, factorul relaţiilor la locul de muncă fiind foarte important pentru angajaţii r