Reţeaua de televiziuni Disney nu va mai difuza reclame la alimente nesănătoase.
Compania Walt Disney a anunţat marţi că nu va mai acorda spaţiu de reclamă pentru produsele de tip junk food, cum ar fi chipsurile şi băuturile cu un conţinut de zahăr ridicat. Astfel, înainte de acceptarea unei reclame, cei de la Disney vor analiza conţinutul de calorii, grăsimi, zahăr şi sodiu al fiecărui produs.
Măsura vine la pachet cu o campanie Disney care promovează stilul de viaţă sănătos, pe fondul creşterii numărului persoanelor obeze. Aproximativ jumătate din populaţia României are greutatea peste cea normală, potrivit unor statistici neoficiale recente.
Mai mult, potrivit unui studiu realizat de specialiştii din cadrul Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, din cei aproximativ 250 de milioane de obezi din întreaga lume, 22 de milioane sunt copii cu vârste mai mici de 5 ani.
Grupul Disney activează pe piaţa din România prin două televiziuni, Disney Channel şi Disney Junior. Disney Channel este cel mai urmărit post pentru copii, iar audienţele lunii mai îl plasează pe locul 10 în topul general al televiziunilor, cu o medie de 90.000 de telespectatori, pe minut, la nivel naţional, respectiv 53.000 de privitori din mediul urban.
Măsura ar putea avea o influenţă benefică, aşadar, asupra copiilor, care n-ar mai fi îndemnaţi să consume produse nesănătoase. Însă va afecta mediul de publicitate şi felul în care agenţiile de media îşi vor plasa reclamele.
Potrivit lui Iulian Comănescu, analist media, decizia Disney Channel ţine de modul etic de a face afaceri, care se vede în violenţa redusă şi-n lipsa conţinutul sexual din producţiile companiei.
O decizie în acord cu politica postului
„Toată povestea este în ADN-ul Disney încă de pe vremea fondatorului. Până şi desenele animate cu Donald, un personaj destul de zălud, au tot timpul