Omul de afaceri Dinu Patriciu (foto) a reusit sa-si pastreze, in urma licitatiei organizate pentru vanzarea brandurilor din portofoliul Adevarul Holding, cel mai important titlu, respectiv tabloidul Click!. Business-ul a fost unul profitabil, in contextul in care pretul platit pentru ziar a fost mult sub datoria catre agentia Odyssey Communication.
Marcile Adevarul Holding, Click, TV Click, Click FM au fost scoase la licitatie miercuri, ca urmare a unei sentinte a Tribunalului Bucuresti, care a obligat Adevarul Holding la plata unei sume de peste 15,5 milioane de lei catre Odyssey Communication, o alta societate din trustul lui Dinu Patriciu.
Emilia Ciucan, avocata lui Dinu Patriciu, proprietarul Adevarul Holding, a adjudecat brandul "Click", scos la licitatie, pentru suma de 11 milioane de lei, fara TVA.
Analistul media Iulian Comanescu este de parere ca sumele de pornire pentru care marcile Adevarul Holding au fost scoase la licitatie sunt "inevitabil" mici, iar daca "in spatele" juristei, Emilia Ciucan, este Dinu Patriciu, asa cum s-a spus la licitatie, atunci omul de afaceri isi recupereaza destul de ieftin titlul cel mai sanatos.
Si asta in contextul in care datoriile Odyssey se situeaza intre 6 si 7 milioane de euro.
Ultimele date ale BRAT arata ca in perioada ianuarie-martie 2012, Click! era lider de vanzari pe la categoria tabloidelor desi raporta cifre mai mici fata de 2011.
Astfel, datele BRAT arata ca Click! a raportat in ianuarie o medie de 147.624 de exemplare, fata 192.934 in ianuarie 2011, in februarie, de 104.856 de exemplare, fata de 190.644 in februarie 2011, iar in martie, de 141.494 de exemplare, comparativ cu cele 184.952 raportate in martie 2011.
Tirajul nu aduce neaparat profit
Cu toate acestea, in opinia analistului Iulian Comanescu, tirajul nu aduce aut