Declinul acţiunilor Facebook la bursă s-a intensificat, ieri, după ce un sondaj Reuters/Ipsos a dezvăluit scăderea interesului în reţeaua socială şi ineficienţa anunţurilor publicitare publicate pe acest site.
Acţiunile au scăzut cu 3,8% încheind şedinţa de ieri la 25,87 dolari pe acţiune. Acestea au pierdut 32% din valoarea avută la listarea din 18 mai, de 38 dolari pe acţiune, anunţă agenţia de ştiri Bloomberg.
Îngrijorările investitorilor
În comparaţie cu şase luni în urmă, 34% dintre utilizatorii Facebook petrec mult mai puţin timp în cadrul acestei reţele sociale, doar 20% dintre utilizatori crescându-şi nivelul de activitate, conform sondajului. Doar unul din cinci utilizatori ai reţelei au achiziţionat produse datorită anunţurilor publicitare sau a comentariilor văzute pe site, se mai arată în sondaj.
Facebook, cea mai populară reţea socială, este afectată de îngrijorările investitorilor cu privire la prognoza de creştere a veniturilor şi profiturilor. Compania a recunoscut, luna trecută, că anuţurile publicitare nu ţin pasul cu creşterea numărului de utilizatori, tot mai mulţi dintre aceştia folosind telefoanele mobile pentru a intra pe reţea. Facebook a recunoscut, totodată, că abilitatea sa de a genera venituri din introducerea de anunţuri publicitare pe telefoanele mobile rămâne nedovedită.
O mai mare flexibilitate
În încercarea de a atrage companiile de publicitate, Facebook a comunicat astăzi că este dispusă să ofere acestora o mult mai mare flexibilitate în achiziţionarea aşa-ziselor anunţuri de „poveşti sponsorizate”. Acestea permit companiilor de publicitate să plătească pentru a introduce un mesaj publicitar pe pagina de noutăţi a unui utilizator care şi-a semnalizat preferinţa pentru un brand sau o afacere.
Acţiunile companiei au scăzut în decursul a opt din ultimele 12 şedinţe. Facebook şi Morga