Guvernul a decis miercuri, reducerea cheltuielilor privind contractarea unor servicii. Se are în vedere limitarea costurilor cu serviciile juridice, dar şi cele privind deplasări în străinătate ori studii de fezabilitate.
Instituţiile publice, regiile autonome şi companiile naţionale nu vor mai putea contracta servicii de consultanţă şi asistenţă juridică, în condiţiile în care au personal popriu de specialitate. De asemenea, vor trebui scăzute cheltuielile de personal şi deplasări cu 30%.
Primarii, viceprimarii, preşedinţii şi vicepreşedinţii consiliilor judeţene, consilierii locali ori înalţii funcţionari publici vor fi însoţiţi de cel mult două persoane, în deplasările în străinătate. Aceleaşi condiţii sunt aplicate şi în cazul miniştrilor ori secretarilor de stat şi funcţii similare.
Instituţiile publice nu vor putea face cheltuieli privind achiziţionarea/elaborarea studiilor de prefezabilitate/fezabilitate, dacă în ultimii cinci ani bugetari au fost întocmite şi înregistrate în contabilitate studii cu acelaşi obiect. Aceste studii vor fi actualizate.
Doar autorităţile publice locale şi centrale, cu rol de ordonator principal de credite pot achiziţiona din fonduri publice tipărituri şi alte bunuri pentru acţiunile de reprezentare şi protocol (inclusiv zile festive şi onomastice). Excepţie fac companiile naţionale şi regiile autonome care au înregistrat pierderi în anul precedent. Acestea pot să cumpere doar bunuri pentru acţiunile de reprezentare şi protocol în cazul proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile.
Vicepremierul Florin Georgescu a prezentat că, potrivit Curţii de Conturi, 408 entităţi administrative teritoriale (3% din cele existente) au cheltuit 135 de milioane de euro doar pentru servicii juridice, din care doar 62 de milioane euro cu personalul permanent şi 72 de milioane euro pentru servicii juridice fur