Timo Vuorensola, regizorul peliculei „Iron Sky", film realizat exlusiv din donaţiile a sute de mii de fani, a povestit clujenilor cum a reuşit să adune sume importante cu ajutorul comunităţii online.
Timo Vuorensola, regizorul peliculei „Iron Sky", a provocat dezbateri în industria filmului despre noile metode de finanţare şi potenţialul internetului, după ce a reuşit să adune o sumă importantă pentru bugetul producţiei din crowdfunding (n. red. donaţii ale fanilor) şi crowd investement (n. red. donaţii din partea investitorilor privaţi), cu ajutorul comunităţii online. Mai precis, Vuorensola a reuşit să strângă 300.000 de euro din crowdfunding şi aproximativ 680.000 de euro din crowd investement. Bugetul total al filmului a fost de 7, 5 milioane de euro.
„După ce am lucrat timp de şapte ani la primul meu lung metraj, o parodie după filmul Star Trek, «Star Wreck: In the Pirkinning», cu zero buget, am decis împreună cu echipa să facem cel mai bun film din lume. Aveam bani, «nu», aveam actori, «nu», aveam un scenariu, «nu», dar am decis că va fi cel mai bun film din lume. L-am lansat gratis pe internet şi după ce a fost vizionat de mii de fani, aceştia ne-au spus să mai facem altul. Aşa a început totul. La început eram total împotrivă să cer bani fanilor să-mi finanţeze filmul, cum să mă adresez comunităţii online să le cer bani. Am făcut un trailer, l-am pus pe internet şi de acolo totul a decurs natural", îşi aminteşte Timo Vuorensola.
Internetul, cea mai puternică armă
Regizorul finlandez este de părere că cel mai import este să ştii cum să-şi prezinţi filmul pentru a obţine bani de la fani. Cu toate că are un manager care se ocupă de relaţia cu fanii de pe internet, Vuorensola spune că cel mai important este ca regizorul să-şi facă timp să iasă în faţa fanilor şi să comunice direct cu ei şi nu prin intermediari.
„Dacă vrei să transmiţi