TIMISOARA. Cea mai subliminala campanie electorala din perioada postrevolutionara s-a transformat, in ultimele zile, intr-o autentica tabla de sah politic si admnistrativ. Dupa ce au fost scosi la inaintare la inceputul ostilitatilor, pionii sunt retrasi din joc, rand pe rand, de catre strategii din umbra, in timp ce caii si nebunii, aproape incontrolabili, continua cursa catre ziua matului festiv, cand regele orasului va imparti prada de razboi. Juriul care asista la aceasta partida electorala, in care nu se stie cine joaca doar cu piesele albe, este realmente bulversat de zecile de promisiuni de-a dreptul halucinante ale candidatilor.
Piete, poduri, sali de sport, gradinite, crese, spitale, azile, muzee, parcuri, parcari, locuinte sociale si chiar un aer mai curat vor transforma Timisoara in cea mai mandra dintre flori, singura conditie fiind – sa se stampileze cat mai bine! Cititi o radiografie a ofertelor fantasmagorice cu care se vor prezenta candidatii, in ziua alegerilor, la „targul de joburi” pentru Primaria Timisoara si votati in consecinta… Demagogia electorala a candidatilor la fotoliul de primar transforma Timisoara intr-un oras de… 7 stele! Atipica si focalizata mai mult catre ochiul alegatorului si mai putin catre inteligenta lui, campania din acest an a imbogatit, realmente, firmele de productie publicitara
Zeci de “hectare” de mesh-uri au invadat fatadele blocurilor situate pe arterele importante ale orasului, candidatii dorind, parca, sa ademeneasca electoratul sa voteze figurile bine cosmetizate in Photoshop, lasand mesajele de campanie sa pluteasca in deriva in marea de cerneala tipografica.
Candidatul cu cea mai mare expunere publica ne zambeste, sigur de victorie, din mesh-urile primite in dar de la sponsorii de campanie si intinse pe sute de metri patrati de bloc, de parca in curand se va lansa intr-o mare productie cin