Grupul Rompetrol, prin Midia Marine Terminal (MMT), a atins în această lună un nivel de 10 milioane de tone de ţiţei descărcate prin terminalul maritim şi procesate ulterior în cadrul Rafinăriei Petromidia. Cantitatea este aferentă perioadei februarie 2009 - mai 2012, după ce la finele lui 2008 Grupul a finalizat investiţia de peste 150 de milioane USD pentru construcţia primului terminal maritim din largul Mării Negre.
„Prin crearea unei legături directe între terminal şi parcul de rezervoare al rafinăriei, s-a optimizat procesul de aprovizionare cu ţiţei şi s-au redus semnificativ timpul pentru descărcare, pierderile tehnologice, dar şi costurile adiacente. Capacitatea maximă de transfer a acestuia este de 24 de milioane de tone pe an şi poate să acopere necesarul de ţiţei al rafinăriilor din România, dar şi să susţină poziţia de hub energetic a României - poarta dintre resursele din Est şi nevoile din vestul Europei" - declară Ioan Taus, directorul general al Midia Marine Terminal.
Cantitatea de 10 milioane de tone de ţiţei a fost atinsă prin descărcarea tancului petrolier NS Concord (capacitate 106.000 tdw), care a făcut legătura între Midia şi Portul Novorossiysk din Rusia. KazMunayGas, unicul acţionar al Grupului Rompetrol, este acţionar al Caspian Pipeline Consortium, operatorul conductei de transport de ţiţei dintre zăcămintele din vestul Kazakhstanului şi portul de la Marea Neagra - Novorossiysk Rusia (lungime - 1.510 km, capacitate de tranzit - 28,2 milioane de tone pe an).
Situat la 8,6 kilometri în largul Mării Negre, terminalul petrolier poate primi nave de până la 160.000 tdw, operaţiunile de descărcare/încărcare a ţiţeiului realizându-se printr-o conductă submarină şi de uscat între un sistem plutitor de acostare şi parcul de rezervoare al Rafinăriei Petromidia. Operarea prin terminal scade distanţa cu aproximativ 33 de kilometri