Prețul, calitatea sau popularitatea brandului – ce este mai important? Dintr-un magazin de specialitate sau un magazin online? Iau în calcul recomandările prietenilor și ale familei sau au încredere într-un consultant din magazin? TNS Pentor, într-o cercetare solicitată de Toshiba, a analizat felul în care românii cumpără laptopuri.
Chiar dacă în locuințe calculatoarele sunt cele mai populare, laptopurile își găsesc treptat calea spre inimile românilor. Una din trei persoane plănuiește să achiziționeze un laptop nou în anul ce urmează. Aproape jumatate din respondenti planuiesc sa cumpere un laptop anul viitor și una din trei persoane amână această decizie pentru următorii 2-3 ani. Decizia lor va fi în majoritatea cazurilor una pragmatică, bazată pe specificațiile tehnice, durata bateriei și preț, cel puțin așa au declarat respondenții chiar dacă sunt influentați și de alte aspecte.
Criterii rationale, alegeri personale
Atunci când aleg o anumită marcă sau un anumit model consumatorii susțin că alegerile lor sunt influențate mai ales de specificațiile tehnice (în primul rând durata de viață a bateriei) și preț. Greutatea unui laptop, părerile prietenilor și mai ales culoarea carcasei au fost catalogate drept cele mai puțin importante caracteristici. Conform studiului,utilizatorilor Toshiba le pasă de brand, prețuri, dimensiunea ecranului și greutate mai mult decât altora. Aceștia acordă de obieci mai putina atenție culorii carcasei. Pentru femei, sistemul de operare instalat este la fel de important precum specificațiile tehnice.
Conform declarațiilor respondentilor, atunci când aleg un laptop, românii sunt interesați în principal de calitate, vor un brand în care au încredere și de asemenea doresc să obțină un raport calitate-preț bun și dispozitive rezistente care nu se defectează. Ei susțin că acordul celorlalți nu este aproape deloc im