Piata cupoanelor de reduceri este inca la inceput in Romania si are o evolutie considerabila de la an la an. Apar in permanenta clienti si jucatori noi, unii dintre ei fiind nisati pe un domeniu, in timp ce altii ofera un mix de oferte.
"Judecand dupa cifrele din 2011, avand in vedere ca peste 50% din utilizatorii site-urilor sunt clienti fideli, si in fiecare zi apar utilzatori noi, cred ca piata va continua trendul si se va dubla in 2012", a declarat pentru DailyBusiness.ro Liviu Dumitru, CEO-ul si co-fondatorul agentiei de interactive Wizart Studios.
In 2011, piata reducerilor de grup din Romania a ajuns la circa 18-19 milioane de euro, in timp ce numarul celor care au cumparat un cupon s-a ridicat la 350.000.
Primele site-uri de profil au aparut in Romania abia in 2010.
Liviu Dumitru considera ca romanii abia au inceput sa guste din beneficiile aduse de era cupoanelor digitale, de aceea vede o crestere progresiva de la an la an. "Comparand cu alte piete de cupoane din regiune, este simplu sa ne dam seama de potentialul masiv".
Seful Wizart Studios a precizat ca, din statisticile pe care le are, la inceputul anului 2012 erau circa 100 de site-uri active de reduceri.
"Multi jucatori isi incearca norocul dar nu iau in considerare toate variabilele unui astfel de business si esueaza. Totusi, cererea este foarte mare si in crestere, si inca depaseste oferta. Cu cat creste numarul ofertantilor, cu atat creste pretul de achizitie al unui client si il face mai greu de loializat", a spus Dumitru.
Intrebat daca vom vedea fuziuni sau achizitii pe piata, el a subliniat ca deocamdata nu crede ca vor avea loc astfel de schimbari. "Unii dintre jucatori stau in asteptare pentru momente oportune de exit".
Ce trebuie sa urmaresti cand achizitionezi un voucher de reducere
Liviu Dum