Afacerile pe bani publici au deseori efecte similare fenomenelor paranormale, cum ar fi acela că din flota Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi a dispărut o navă. La un control efectuat la AFDJ de Direcţia de Control din Ministerul Transporturilor, inspectorii au constatat lipsa navei şi au solicitat recuperarea acesteia. Pierderea "Dragei Maritime 1367" e consecinţa unor contracte încheiate în 2005 de directorul general Mihai Ochialbescu şi şeful Direcţiei Căi Navigabile, Florin Uzumtoma, actualul director general al AFDJ.
Cei doi directori au pus navele şi echipajele AFDJ la dispoziţia Starboard SRL Galaţi, firmă ce avea ca obiect de activitate „reparaţii auto", pentru ca service-ul auto să facă lucrări de dragare în zona coastei turceşti a Mării Negre. A fost încheiat contractul 109/17.11.2005, prin care AFDJ punea la dispoziţia Starboard, pentru 3 ani, Draga Maritimă 1367 şi şalandele "Iglicioara 2" şi "Midia 17". Starboard se obliga să plătească 5.981 euro/lună pentru dragă, 4.104 euro/lună pentru şalande şi salariile personalului detaşat, carburanţii şi întreţinerea navelor. Patronul Starboard, Silviu Tofan, nu a plătit nici chiria navelor, nici salariile navigatorilor.
În baza dispoziţiei 10.811/10.05.2007, AFDJ a plătit din bani publici, din fondurile Ministerului Transporturilor, 39.812 lei pentru salarii, alte 12.000 lei pentru impozite şi 4.600 lei pentru normele de hrană ale echipajului. După această primă ţeapă, pe 21.06.2006, Ochialbescu şi Uzumtoma au mai încheiat cu Starboard încă un contract, în cadrul căruia i-au pus la dispoziţie Draga "Dunărea", pentru dragaje în portul Icdas, din Turcia. Valoarea contractului era de 391.623 dolari plus TVA, dar AFDJ nu şi-a încasat banii, pentru că a primit doar cecuri fără acoperire.
Navă vândută la fier vechi, pe bucăţi
După lucrările de dragare din Turcia, Draga Marit