Criza a schimbat comportamentul consumatorilor români, care nu mai cumpără exclusiv în funcţie de preţ, ci au devenit mai interesaţi de raportul calitate-preţ, potrivit unei analize realizate de compania Sika România.
Potrivit jucătorului pieţei locale de material chimice pentru construcţii, doi din trei cumpărători de produse profesionale de profil aflate pe rafturile magazinelor de bricolaj sunt interesaţi de raportul calitate-preţ, fără a se mai ghida exclusiv în funcţie de preţ.
Dintre aceştia, o parte sunt meşteri calificaţi care au experienţa unor lucrări deja efectuate şi care înţeleg calităţile produselor. De asemenea, din această categorie mai fac parte consumatorii finali care, fie iau decizia de achiziţie în funcţie de recomandarea meşterilor, fie se informează foarte bine înainte de achiziţie sau direct la raft.
"Odată cu situaţia economică dificilă, românii au devenit mai precauţi în privinţa cheltuielilor pe care le fac şi se informează sau cer sfaturi consultanţilor din magazine şi meşterilor pentru a se asigura că fac cea mai bună alegere. În plus, aceştia au învăţat că un produs ieftin nu garantează calitatea şi nici durata de viaţă mai lungă a lucrării", a declarat Petrişor Grindeanu, Business Unit Manager Distribution al Sika România.
Potrivit afirmaţiilor sale, clienţii români au înţeles, de asemenea, că un cost mai mic al produsului ascunde de fapt un consum dublu sau triplu, care la final duce la un preţ mai mare pe metrul pătrat, dar şi la riscul deteriorării lucrărilor şi la apariţia unor cheltuieli pentru reparaţii.
Analiza Sika a mai arătat că procentul românilor care nu mai cumpără exclusiv în funcţie de preţ a crescut treptat în ultimii ani. Astfel, în urmă cu trei ani, 50% dintre clienţii magazinelor de bricolaj erau atraşi doar de cele mai ieftine produse, iar în acest moment ponderea acestora a ajuns la