Dupa scandalul Wikileaks, de amploare internationala, in care sute de mii de documente guvernamentale au fost facute publice, mai multi diplomati americani au explicat joi, in fata justitiei, cum au gestionat criza.
Astfel, Rena Bitter, directoarea Centrului de operatiuni al Departamentului de Stat, a explicat, in fata unei Curti Martiale de la baza militara Fort Meade, cum a functionat dispozitivul de criza, relateaza ABC News.
Bitter a spus ca la Departamentul de Stat existau mai multe grupuri de lucru - numite "riscurile potentiale pentru persoane", "grupul WikiLeaks" si "comitet de arbitraj" - iar fiecare echipa era compusa din 25 de persoane.
In prima parte a crizei, la finalul lui 2010, "lucram intre 18 si 20 de ore pe zi", a completat directoarea. Potrivit acesteia, misiunea centrului de operatiuni era sa "coordoneze raspunsul Departamentului de Stat la o criza publica", atunci "toata lumea trebuie sa vorbeasca pe o singura voce".
"Am facut ceea ce facem in general intr-o criza, am format grupuri de lucru (...), primele mijloace pentru a raspunde la aceasta criza", a justificat Bitter.
Pe de alta parte, ex-directoarea Biroului de gestionare a politicilor in cadrul Departamentului de Stat, Marguerite Coffey, a precizat ca echipa numita comitetul de arbitraj pe care il gestiona atunci s-a "concentrat pe problemele de acces la sistemul securizat".
Coffey a spus ca toata munca a fost adunata in dosare, despre care nu stie insa "daca mai exista in prezent".
Adjuncta subsecretarului de Stat responsabil, Catherine Brown, a depus marturie prin telefon. Acesta a vorbit despre un raport care evalua consecintele surgerilor de informatii de care este acuzat Bradley Manning, soldatul care ar fi furnizat Wikileaks toate documentele.
"As spune ca era un document lung, mi-a luat ca