Anul acesta românii îl vor utiliza preponderent pentru cumpărături scumpe
Banca Românească: În 2012, cardul de credit ar putea deveni vedeta produselor bancare
Cardurile de credit devin tot mai populare în România într-un context în care veniturile personale ale românilor au scăzut în ultimii ani şi în condiţiile în care băncile nu au pe ce să mizeze. În anii anteriori existau segmente extrem de generoase pentru bancheri, cum ar fi imobiliarele, segmentul auto sau electro-retailul. Creditele ipotecare, leasingul auto şi nebunia creditului "doar cu buletinul" din anii de boom economic au reprezentat marile segmente de activitate ale băncilor.
În lipsa acestora, în contextul anunţurilor de sistare a programelor prin care se pot face împrumuturi cu garanţii guvernamentale, băncile trebuie să-şi reorienteze atenţia. Potrivit unui studiu realizat de Banca Românească, cardul de credit ar putea deveni vedeta produselor bancare în 2012, după ieşirea din scenă a vedetelor tradiţionale "Cardul de credit devine vedeta produselor bancare, majoritatea celor chestionaţi în cadrul studiului comandat de noi declarând că îl vor folosi pentru a acoperi cheltuieli sau investiţii importante. În cazul clienţilor de la Banca Românească s-a constatat o uşoară tendinţă de creştere a nivelului tranzacţiilor, iar cea mai ridicată valoare a fost înregistrată în luna decembrie 2011, la un nivel mediu de aproape 200 lei/tranzacţie efectuată la comercianţi", a declarat Dan Grigoriu, director Retail Banca Românească.
Astfel, atenţia băncilor survine datorită schimbărilor de atitudine şi de modul de utilizare a cardului de credit. "Dacă în 2011, cei mai mulţi dintre românii care deţin un card de credit l-au utilizat pentru achiziţii de valoare mică, urgenţe sau cheltuieli lunare, anul acesta, ei se orientează către cumpărături cu valoare ridicată. În prezent, mai mul