Ieri s-a desfăşurat la Colegiul Naţional Al. I Cuza, în spaţiul primitor al bibliotecii, etapa finală a proiectului "Oratori, retori, limbuţi . . . sau muţi?!"
Manifestarea s-a bucurat de un real succes, dovadă fiind participarea tuturor partenerilor din proiect: Şcoala cu clasele I - VIII Al. Vlahuţă Gugeşti, Şcoala cu clasele I - VIII Ion Basgan Focşani, Şcoala cu clasele I - VIII Duiliu Zamfirescu Focşani, Şcoala cu clasele I - VIII Ştefan cel Mare Focşani, Şcoala cu clasele I - VIII Principele Şerban Ghica şi Principesa Aristiţa Ghica- Sihlea, Şcoala cu clasele I - VIII N. Iorga Focşani, Şcoala cu clasele I - VIII Al. Vlahuţă Focşani, Şcoala cu clasele I - VIII Anghel Saligny Focşani.
Coordonatorii proiectului, profesorii Teodora Bentz şi Adrian Canae, au organizat un meci demonstrativ de debate pe formatul Word Schools modificat, remarcându-se capacitatea de argumentarea a tuturor celor 6 elevi ce au reprezentat guvernul şi opoziţia: Adelina Bonta - Şcoala cu clasele I - VIII Al. Vlahuţă Focşani, Moldoveanu Georgiana - Colegiul Naţional Al. I Cuza, Lupu-Leica Melisa - Şcoala cu clasele I - VIII Al. Vlahuţă Focşani, Silvia Tulbure - Colegiul Naţional Al. I Cuza, Elena Uţă - Şcoala cu clasele I - VIII Anghel Saligny Focşani şi Andrei Sbârnea - Colegiul Naţional Al. I Cuza.
Cele 2 echipe au disputat problema eliminării orelor de curs ce se desfăşoară după-amiaza, având câştig de cauză echipa guvernului.
Proiectul Oratori, retori, limbuţi . . . sau muţi?! a debutat în luna octombrie, având ca scop dezvoltarea capacităţii de argumentare la elevii de gimnaziu şi liceu, cultivarea încrederii în propriile abilităţi de comunicare, folosirea unor tehnici de autocontrol şi persuasiune.
Elevii de la clasele a VIII-a, din şcolile partenere, invitaţi să participe în proiect, au avut ocazia, de-a lungul acestui an şcolar, nu numai să-şi îmbunătăţea