În plină criză economică, Elena Udrea, aflată la conducerea Ministerului Turismului, a interpretat într-o manieră personală apelurile la cumpătare în cheltuirea banului public venite dinspre Cotroceni şi Palatul Victoria. Udrea a arătat că ştie cum trebuie distrat românul ca să uite de foame: prin concerte. Cu cât mai scumpe, cu atât mai bine. Că doar nu a dat de la ea din buzunar, ci tot de la amărâtu’ de român.
Ministrul a hotărât ca “distracţia” pe bani publici să înceapă cu litoralul românesc. În acest sens, Udrea a încheiat, în luna aprilie 2009, două contracte pentru organizarea evenimentului “Lumină la malul mării” şi concertul lui Goran Bregovici and Wedding Funeral Orchestra. Evenimentele au fost organizate în perioada 18-19 aprilie, cu ocazia Sfintelor Sărbători Pascale, şi 1-2 mai, cu ocazia lansării imnului turistic “România the land of choice” şi deschiderea sezonului estival. Pentru organizarea evenimentului “Lumină la malul mării”, Elena Udrea a încheiat la 7 aprilie un contract cu SC Media Pro Pictures SA în valoare de 1.322.076 lei (1.110.989 lei + 211.087 lei TVA), aproximativ 311.000 de euro. Turiştii au fost petrecut atunci pe litoral şi minivacanţa de Paşti, deoarece Sfintele Sărbători Pascale au avut loc cu puţin timp înainte de deschiderea sezonului estival. Românii au fost atraşi pe litoral de reprezentanţii Ministerului Turismului cu concerte susţinute de artişti renumiţi de la noi din ţară şi de peste hotare, cu o defilare de maşini de epocă, precum şi cu o demonstraţie a pilotului de Formula 1 David Coulthard. Cu această ocazie a fost lansat şi imnul turistic al României, compus de Marius Moga şi plătit de un donator a cărui identitate nu a fost dezvăluită.
În mulţimea strânsă pe plaja din zona Castel, unde a fost lansat imnul, s-au “amestecat” şi preşedintele Traian Băsescu, fostul ministru al Tineretului şi Sportului, Monic