"Gongul epilog" a consonat în prima săptămână de vară a anului în "jazz-actul" Stagiunii de Jazz organizate de Radio România Cultural, Direcţia Formaţii Muzicale Radio şi Teatrul Act.
Desfăşurat cu aportul Amabasadei Japoniei la Bucureşti, concertul de închidere a stagiunii a pledat pentru universalitatea limbajului muzical. Miercuri, 6 iunie 2012, de la ora 19,00, neconvenţionalismul spaţiului de pe Calea Victoriei nr. 126, a devenit tribună artistică pentru o inedită retorica "jazzy" româno-niponă. Cristian Soleanu - saxofoane, Adrian Mircea Flautistu - contrabas şi Laureţiu Zmău - tobe au avut-o ca invitată pe pianista Yuka Aikawa (foto 2).
Pastelul stilistic al serii a motivat formaţia clasică a artistei asiatice. S-a optat pentru o serie de tuşee sonore marca Duke Ellington, Cole Porter, Richard Rodgers şi Bella Bartok, repere componistice gândite anume să-i contureaze dinamismul lui Yuka Aikawa şi totodată înclinaţia constantă a acesteia pentru jazz şi muzica clasică. Nu au lipsit din program nici propriile semnături componistice adăugate celor ale saxofonistului Cristian Soleanu.
Situat oarecum în contextul deschiderii declarate de Yuka Aikawa în faţa oricărei provocări artistice, adică implicarea pianistei în numeroase proiecte jazzistice americane şi europene, concertul de la Bucureşti a conferit Stagiunii un final particular dominat de ineditul acestei întâlniri.
Aşadar, miercuri, 6 iunie, la ora 19,00, imaginara cortină a Teatrului Act a căzut după ultima replică muzicală din acest sezon a Stagiunii de Jazz Radio România Cultural...
"Gongul epilog" a consonat în prima săptămână de vară a anului în "jazz-actul" Stagiunii de Jazz organizate de Radio România Cultural, Direcţia Formaţii Muzicale Radio şi Teatrul Act.
Desfăşurat cu aportul Amabasadei Japoniei la Bucureşti, concertul de închidere a stagiunii a pledat pent