Singurul mare producător de baterii auto din România, Rombat SA, a devenit în această primăvară parte a grupului sud-african Metair. Ioan Repede ne-a explicat motivele vânzării unei companii profitabile, aflate în plin avânt.
Când afli că acţionarii unei companii, care în ultimii ani și-a majorat încontinuu atât vânzările, cât și afacerile sau profitul, vând fără multă vorbă pachetul majoritar, nu poți să nu-ți pui întrebări. Dacă o companie îți aduce bani, de ce să renunți? De ce un cumpărător din Africa de Sud, necunoscut în România, și nu un mare producător european? Ce va aduce viitorul companiei Rombat? Acestea sunt doar câteva dintre temele pe care Ioan Repede, șeful companiei, le-a lămurit într-o discuție cu Capital.
Piața auto scade, vânzările Rombat cresc
Puține companii din industria auto românească se pot declara neafectate de criză. Încă de la finalul lui 2008, odată cu primele semne de recul, atât producătorii de mașini, cât și cei de componente auto au resimțit puternic scăderea vânzărilor. Dar nu toți. „Nu pot spune că problemele din ultimii ani nu ne-au afectat deloc, dar am reușit să menținem trendul ascendent. Vorbesc în special de vânzări și de cifra de afaceri.Ne-a ajutat mult portofoliul diversificat de clienți. Zona after-market, atât din România, cât și din țările în care exportăm, ne-a favorizat creșterea de care vorbim“, spune Ioan Repede, menționând și că extinderea portofoliului de clienți este în continuare principala sa preocupare. „Avem ca obiectiv găsirea a încă doi clienți - companii producătoare de mașini (OM), care să preia o parte din producția suplimentară rezultată din extinderea capacității de producție. Ne-am bucura cu unul să fie Ford iar celălalt, o companie germană“, susține șeful Rombat.
Anul acesta, compania va finaliza o investiție de 16 milioane de euro într-o nouă uzină cu o capacitate de 700.