- În sfârşit, comercianţii iau în serios potenţialul uriaş al agriculturii româneşti! Reţeaua Metro a demarat un program numit "De-ale noastre", prin care va pune în vânzare legume româneşti crescute tradiţional. O speranţă pentru fermierii români, dar şi o veste bună pentru toţi cei ce preferă produsele autohtone, cultivate ca pe vremea bunicii, cu miros de grădină. Despre această iniţiativă am stat de vorbă cu ADINA TÂMPLARU, şefa departamentului de comunicare a reţelei Metro -
"În ultimul timp, la piaţă, oamenii întreabă mai întâi dacă roşiile sau ardeii sunt româneşti, şi abia apoi cumpără"
- În sfârşit, românii pot cumpăra legume româneşti şi din magazine, nu doar de la piaţă, iar ţăranii români au acces mai uşor la rafturi pentru a-şi vinde recolta. Reţeaua METRO Cash & Carry a venit cu soluţia salvatoare. Cum s-a născut proiectul "De-ale noastre"?
- Am simţit că este o mare aşteptare pe ideea produselor locale. De câţiva ani plutea în aer dorinţa românilor de a veni într-un magazin supermarket, pentru a cumpăra legume româneşti. Era şi o nemulţumire a clienţilor care veneau şi găseau doar produse din alte ţări, dar şi convingerea lor că ţăranii români au marfă superioară din punct de vedere al calităţii. Cred că aţi observat că în ultimul timp, la piaţă, oamenii întreabă mai întâi dacă roşiile sau ardeii sau orice altceva sunt româneşti, şi abia apoi cumpără. Ne-am adaptat acestui trend şi am testat, mai întâi, programul "De-ale noastre", printr-un proiect pilot, în toamna anului trecut. Astfel, putem veni acum în faţa clienţilor noştri cu produse 100% româneşti, de foarte bună calitate.
- Nu a fost o perioadă cam lungă pentru a lua de la ţărani nişte legume şi a le pune pe raft?
- Pare o perioadă lungă, însă nu este. Noi, cei de la METRO, facem treaba nemţeşte. Am dorit ca această iniţiativă să nu