După aproape 24 de ore de când incendiul de la fabrica de ulei din complexul Moara lui Assan a fost semnalat, pompierii continuă să acţioneze pentru stingerea focului.
În momentul actual deşi flăcările au mai pierdut din intensitate, la faţa locului se intervine cu partu maşini de pompieri cu apă şi spumă şi două autoscări cu platformă la mare înălţime. Totodată, potrivit declaraţiei purtătorului de cuvânt al ISU Bucureşti, Daniel Vasile, prezentate de Agerpres, pompierii încă lucrează la stingerea incendiului, întrucât structura acoperişului este din grinzi groase de lemn, care sunt tratate chimic cu uleiuri şi vopsele ce favorizează propagarea flăcările şi întreţin arderea.
De asemenea, Daniel Vasile a afirmat că iniţial au fost cuprinşi de flăcări circa 500 de metri pătraţi, silozul având circa 30 de metri înălţime, iar focul de la nivelul învelitorii de lemn a acoperişului s-a propagat foarte rapid. Acesta a firmat că în total de la ISU Bucureşti au intervenit 15 autospeciale şi aproape o sută de pompieri. Joi, pentru stingerea incendiului de la Moara lui Assan, s-a intervenit şi cu un elicopter al Inspectoratului General de Aviaţiei,
Moara lui Assan, construită în anul 1853, este prima moară cu aburi din România şi totodată prima clădire industrială din România, ea fiind situată în zona Obor-Lizeanu. Moara lui Assan este clasificată în evidențele Ministerului Culturii și Cultelor ca fiind monument istoric de valoare națională și face parte din patrimoniul industrial.
Aceasta nu este prima dată când complexul de clădiri a suferit două distrugeri semnificative. În mai 2008, un incendiu care a ars 90% dintr-un corp secundar al fabricii, în timp ce în prima zi a anului, acoperişul construcţiei, în care se petrec o parte din poveştirile lui Mircea Cărtărescu din volumul său “Nostalgia”, a căzut odată cu unul dintre pereţi. Atunci prăbuşirea a