Vânzările de lacuri şi vopsele s-au restrâns şi în 2011, cu procente cuprinse între 10 şi 15%, spun jucătorii de profil, care se feresc să avanseze estimări concrete privind valoarea acestei pieţe. În mod constant după venirea crizei, zugravii au de vopsit mai puţini pereţi de case noi, colorând în schimb locuinţele clienţilor puşi pe renovări. Pentru 2012, prognozele producătorilor sunt împărţite, variind de la scăderi la stagnare sau chiar o creştere uşoară, scrie revista Business Construct.
"Comparativ cu 2010, piaţa de produse decorative a continuat să scadă între 10 şi 15%, dat fiind contextul economic şi «sentimentul pieţei» care a descurajat iniţierea de noi proiecte de construcţii", spune Aliz Kosza, directorul general executiv al Fabryo Corporation, adăugând că strategia companiei a fost axată pe lucrări individuale, mici şi medii, şi pe proiecte de renovări.
Pe fondul presiunii pe lichidităţi, al creşterii costurilor cu materiile prime şi al comportamentului ezitant al consumatorilor, managementul a fost "extrem de atent" la capitalul productiv şi la profitabilitate, a arătat ea.
Afacerile producătorului de lacuri şi vopsele, controlat de compania suedeză de investiţii Oresa Ventures, s-au plasat la 136,2 milioane lei (32,3 mil. euro) în 2010, datele pentru 2011 nefiind deocamdată făcute publice.
"E dificil de spus, deoarece nu există cifre exacte, doar estimări, însă cred că piaţa a scăzut cu un procent cuprins între 10 şi 15%", afirmă Marius Pintea, market manager al Akzo Nobel Coatings.
Reprezentantul companiei controlate de grupul olandez Akzo Nobel, lider mondial în acest domeniu, arată de asemenea că proiectele individuale şi renovările sunt principalii factori care au susţinut vânzările anul trecut, tendinţă care va continua şi în 2012.
Pintea a mai spus că în ciuda unui început de an dificil, din cauza co