Peste 50% dintre cei care merg cu o listă pregătită în supermarketuri ajung să cumpere mai mult decât au plănuit şi, în mod direct, să cheltuiască şi mai mulţi bani, scrie Daily Mail, potrivit unui studiu recent, realizat de la Point of Purchase Advertising Internationat (POPAI).Cercetarea a scos la iveală şi faptul că ambalajul atractiv al produselor atrag clienţii, care se lasă ”furaţi” de imagine şi cumpără din instinct.
Studiul a fost realizat pe un eşantion de 2.400 de clienţi aflaţi la supermarket, înainte şi după ce şi-au terminat sesiunea de cumpărături. Astfel, după ce au calculat suma iniţială şi cea finală, specialiştii au stabilit că 57% dintre consumatori cumpără mai multe produse decât cele aflate pe listă, acest lucru fiind provocat de atracţia faţă de o strategie de promovare foarte bună.
Oamenii îţi spun că au de gând să facă ceva, dar în realitate comportamentul lor este diferit. Dacă vei cumpăra din impuls, cel mai probabil vei cheltui mai mult decât te-ai fi aşteptat”, a scus Richard Winter, preşedintele POPAI.
Mai mult, având în vedere că este mai degrabă un trend, producătorii ar trebui să profite de faptul că oamenii cumpără din instinct, în funcţie de ambalajul produselor, apelând la o strategie de marketing cât mai bună. Specialiştii spun că nu este vorba de profitarea clienţilor, ci câştigarea lor în detrimentul altor companii, explicând că oamenii oricum vor fi atraşi de alte produse mai bine plasate în magazin.
Un alt motiv care duce la cheltuirea unei sume mai mari este şi folosirea cardului de credit în locul banilor cash. ”Când ai banii în portofel, ştii exact cât ai şi cât poţi cheltui. Cu cardul, poţi face abuzuri”, a mai spus Winter.
Peste 50% dintre cei care merg cu o listă pregătită în supermarketuri ajung să cumpere mai mult decât au plănuit şi, în mod direct, să cheltuiască şi mai m