Ambientul pe care Ioan Ciolan îl construieşte, pas cu pas, de 19 ani nu mai e cel de la începuturile crizei. Și nici nu va mai fi vreodată - cel puțin așa rezultă din schimbările deja făcute în companie sau cele care sunt „în plan“ şi pe care omul de afaceri sibian le consideră „majore“.
Nu, nu e vorba de vânzare - nici nu sunt, acum, investitori interesaţi să-i cumpere businessul de bricolaj. Ambient va rămâne „o firmă românească, ardelenească“, dar şi-a schimbat şi filosofia de management, şi modul de abordare a clienţilor. De pildă, cel mai nou centru comercial Ambient, deschis în urmă cu o lună, la Braşov, este un concept inedit de magazin - „un fel de avanpost, de avanpremieră pentru ceea ce urmează să facem de-acum înainte“, lasă Ioan Ciolan să se înţeleagă.
Gândit ca un proiect inedit, Ambient Braşov reprezintă un spaţiu etajat în care toţi cei care îi calcă pragul au acces la consiliere profesionistă, tehnică și comercială. Casa demonstrativă din interiorul magazinului le arată clienţilor „pe viu“ cum se ridică o astfel de construcţie, de la fundaţie şi până la desing interior. „Încă e criză şi continuăm să consolidăm şi să stabilizăm rețeaua existentă. Investiţiile vizează dotările și portofoliul din magazine“, subliniază omul de afaceri sibian; cea mai importantă investiție din 2011 a fost deschiderea - în șapte dintre centrele comerciale Ambient - a unui nou concept de showroom de finisaje, Galeria cu Idei.
Dacă până acum Ambient s-a concentrat în special asupra clienţilor profesionali (constructorii şi firmele de recomercializare contribuie cu circa 55% din vânzări), acum se uită mult mai atent la clienţii ocazionali, numiţi în industrie „do-it-yourself“ - pe scurt, DYI. „Păstrăm clienţii profesionali, dar vrem să ajungem la o pondere a retailului de 50%. Acum suntem şi consilieri, oferim şi soluţii personalizate, nu doar prod