Portalul politico.com publică un material despre campaniile online ale lui Barack Obama şi Mitt Romney, cei doi candidaţi la alegerile prezidenţiale din SUA, din noiembrie.
La acest capitol, actualul preşedinte american pare să fie deja câştigător, deoarece a investit mult mai mult în reclamele de pe internet, a studiat mai bine comportamentul potenţialilor votanţi şi are mult mai mulţi "prieteni" pe reţelele de socializare, scrie Politico.
Specialiştii spun că, în cazul unei lupte atât de apropiate cum se anunţă cea de anul acesta, orice amănunt, cum ar fi prezenţa în online, poate fi decisiv.
Politico scrie că, doar în Chicago, există un "centru de comandă" de 150 de oameni care scrutează reţelele de socializare şi află "ce citesc, ce cumpărături fac, unde muncesc, ce prieteni au şi cu cine au votat la ultimul scrutin potenţialii alegători din 2012". Experţii în online spun că informaţii din ce în ce mai exacte înseamnă bani mai mulţi, o mai bună orientare a mesajelor electorale şi, până la urmă, mai multe voturi.
Cu cinci luni înainte de alegeri, Obama deja a cheltuit mai mulţi bani pentru promovarea online decât în campania din 2008, chiar dacă deocamdată entuziasmul internauţilor nu pare la fel de mare ca acum patru ani, scrie Politico.
Cu toate acestea, preşedintele SUA are 16 milioane de urmăritori pe Twitter, faţă de doar 500.000, cât are contracandidatul său. În plus, zicala cu femeia puternică se potriveşte şi în cazul lui Obama: Michelle are un milion de urmăritori pe reţeaua de micro-blogging, faţă de soţia lui Mitt Romney, Ann, cu doar 45.000. Totuşi, Politico precizează că nu se poate spune cu exactitate câţi dintre urmăritori sunt americani şi au drept de vot.
Specialiştii în social media spun că nu contează doar numărul fanilor de pe reţelele de socializare, ci şi angajamentul acestora (cât de implicaţi