Americanii nu mai turează puternic motoarele şi opresc producţia pentru a retehnologiza linia proaspăt dată în folosinţă, pe care vor să introducă în fabricaţie la Ford încă un motor de 1,5 litri, pe lângă cel de 1 litru, EcoBoost, care se fabrică la Craiova
La nici o lună de la inaugurare, la fabrica de motoare din cadrul Ford încetează producţia timp de două luni, cel mai probabil în perioada iulie-august, potrivit unor surse din cadrul fabricii. Aceasta se închide pentru o nouă investiţie în echipamente, în sensul că se pregăteşte linia de producţie pentru ca la Craiova să mai fie produs un motor, de capacitate diferită de cel care se fabrică acum. Pe lângă motorul EcoBoost de 1 litru, pe benzină, care a început să fie produs pe 10 mai 2012, compania mai pregăteşte intrarea în fabricaţie la Craiova a unui alt motor, de 1,5 litri, potrivit aceloraşi surse. Retehnologizarea este programată a fi realizată în lunile iulie şi august, motiv pentru care în această perioadă nu se va mai produce micul motor EcoBoost de 1 litru. Oficialii Ford au precizat, la începutul acestui an, că pentru 2012 sunt planificate să iasă pe poarta fabricii craiovene 30.000 de motoare. Însă, la lansarea oficială a producţiei de serie, nu a mai fost avansată nici o cifră legată de producţia de anul acesta. „Volumul de producţie depinde de ceea ce se întâmplă pe piaţa din Europa. Şi aici, volumul de producţie va fi în funcţie de cererea de pe piaţă. Avem o capacitate de producţie de 350.000 de unităţi aici, dar cât vom produce anul acesta depinde numai de cererea de pe piaţă“, a declarat în urmă cu o lună, la lansarea producţiei motorului EcoBoost la Craiova, pentru GdS, Ian Pearson, şeful Secţiei de motoare din cadrul Ford.
Ford a confirmat: se pregăteşte un nou motor
Reprezentanţii Ford România nu spun nimic despre închiderea temporară a fabricii, dar au confirmat faptul c