Industria aeronautică mondială este în căutare de ingineri pentru a putea face faţă cererii pentru 20.000 de avioane în următorii 20 de ani.
Directorul EADS (European Aeronautic Defence and Space Company), Tom Enders a anunţat, potrivit Agerpres, că “rezervorul de talente din Europa a devenit insuficient”, în 2011, mai mult de 3.000 de posturi disponibile în industria aeronautică rămânând neocupate. Nici în SUA nu au fost ocupate toate posturile, nefiind suficient de mulţi ingineri care să satisfacă necesităţile pe care le preconizează în industrie în general şi în industria aeronautică în mod special.
De altfel, directorul general de la Airbus, Thierry Barril, a mărturisit că după ce fabrica Boeing din Kansas va fi închisă în acest an, toţi disponibilizaţii îşi vor găsi cu uşurinţă locuri de muncă, firmele urmând să se întreacă în oferte pentru ingineri concediaţi. În 2012 giganţii de la Airbus şi Boeing vor recruta ingineri de pe pieţele internaţionale, din cele 4.000 de persoane care vor fi angajate în acest an la Airbus, 90% vor fi anagajaţi din Europa iar restul din India, SUA, China, Brazilia şi India
Pentru a remedia situaţia, constructorii aeronautici colaborează cu şcolile şi universităţile pentru a contribui la elaborarea de programe care să răspundă la nevoile viitoare ale industriei. Totodată, constructorii aeroanautici încearcă să promoveze imaginea inginerului, directorul Eurocopter, Lutz Bertling, urmând să ţină conferinţe în universităţi pentru a-i atrage pe studenţi.
Industria aeronautică mondială este în căutare de ingineri pentru a putea face faţă cererii pentru 20.000 de avioane în următorii 20 de ani.
Directorul EADS (European Aeronautic Defence and Space Company), Tom Enders a anunţat, potrivit Agerpres, că “rezervorul de talente din Europa a devenit insuficient”, în 2011, mai mult de 3.000 de posturi disponibile în