Statisticile arată că 15% din şefi îşi concediază subalternii din cauza întârzierilor repetate.
15% din angajaţi întârzie la serviciu cel puţin o dată pe săptămână şi 27% o dată pe lună, arată un sondaj realizat în SUA de către cel mai mare portal web de joburi, Career Builder. Traficul, lipsa somnului şi condiţiile meteorologice reprezintă principalele trei cauze pentru care angajaţii întârzie. Astfel, traficul reprezintă o problemă pentru 31% din angajaţi, în timp ce aproximativ 20% din ei pun întârzierea pe seama lipsei somnului, iar 11% declară că vremea neprielnică îi împiedică să ajungă la timp.
Alţi angajaţi dau vina pe soţii, copii, transportul public, animalele de companie, programul de la televizor şi utilizarea excesivă a internetului. Printre scuzele pe care le-au invocat angajaţii s-au numărat adesea şi unele ciudate: angajatul a crezut că a câştigat la loterie (dar a fost o alarmă falsă) sau că o vulpe i-a furat cheile de la maşină.
De asemenea, colegul furios de apartament al angajatului i-a tăiat acestuia cablul încărcătorului de la telefon, astfel încât n-a mai putut să îl alimenteze, iar alarma ceasului nu a pornit de dimineaţă. De asemenea, un apel telefonic venit din partea guvernatorului unui stat american (situaţie adevărată) a fost scuza unui angajat care a ajuns târziu la muncă.
Românii nu sunt punctuali din fire
În ţara noastră, deşi sunt puţine astfel de studii, lipsa punctualităţii este renumită. Acest lucru este pus de sociologi pe seama modelului cultural. Potrivit unui studiu al Societăţii pentru Studierea Mentalităţii, 40% din români sunt de părere că punctualitatea nu îi caracterizează. Adriana, 31 de ani, obişnuieşte să întârzie la serviciu. „Odată nu am avut apă caldă de dimineaţă, altădată am rămas blocată în lift sau am vărsat cafeaua pe mine şi a trebuit să mă schimb. Mi s-a mai întâm