Ioan Bălan, fostul director al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime, a decedat sâmbătă dimineaţă după o lungă suferinţă.
Omul lui Mircea Banias din Port - aşa a fost catalogat defunctul chiar de către fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu. De altfel, Bălan a fost membru PDL pe vremea când senatorul, actual şef interimar al organizaţiei judeţene PC, a fost preşedintele organizaţiei democrat-liberale. După ce Anca Boagiu l-a „debarcat" de la Port, Bălan a dispărut din ochii opiniei publice. Numele i-a apărut, razant, în celebrul dosar Portul, dar fără implicaţii neplăcute. Surprinzător, Bălan a stat, afaceristic vorbind, între doi mari inamici (cel puţin la nivel declarativ). Fostul director al APC a împărţit o firmă cu Mircea Banias şi cu Laurenţiu Mironescu. Şi la acest moment, Registrul Comerţului ne arată că în SC Euro Shipping Services asociaţi sunt Mircea Banias (35%), Ioan Bălan (30%) şi Laurenţiu Mironescu (35%). Ba chiar, defunctul administra societatea cu pricina. Asta înseamnă că, vor nu vor, Banias şi Mironescu vor trebui să-şi pună ordine în afaceri după decesul asociatului lor. De-a lungul vremii, Banias, Bălan şi Mironescu au fost nedespărţiţi în business-uri.
În 2001, Mircea Marius Banias pune bazele Euro Shipping Services, cu sediul pe bulevardul Alexandru Lăpuşneanu nr. 187, bl. 6, la domiciliul unicului asociat. În 2004, Euro Shipping Services, alături de Romac Invest, înfiinţează Euro River Transport, administrator al noii afaceri fiind Banias. În 2007, Monitorul Oficial spune că business-ul avea alţi asociaţi: Vera Florena Potcoavă, Corneliu Mironescu (defunctul tată al lui Laurenţiu) şi Eugen Răcăuţanu. Cei trei s-au retras şi le-au lăsat locul lui Mircea Banias, Laurenţiu Mironescu şi Ioan Bălan, cel care avea să devină director al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA în locul asoci