Piaţa berii din România a înregistrat în primul trimestru o scădere de 5%, pe fondul puterii de cumpărare scăzute a populaţiei şi din cauza vremii foarte reci şi a ninsorilor abundente din ianuarie şi februarie, a anunţat luni Asociaţia Berarii României, informează Mediafax.
După un an 2011 în care se făcuse simţită o stabilizare a pieţei, consumul de bere din România corespunzător primului trimestru al anului în curs a înregistrat o scădere de 5%, comparativ cu perioada similara a anului precedent.
Facând o comparaţie cu rezultatele primului trimestru din 2008, un an de referinţă pentru istoria pieţei din punct de vedere al consumului înregistrat, scăderea pe primele trei luni ale anului 2012 este de 23%.
"Scăderea consumului în primul trimestru din 2012 a fost influenţată în special de vremea rece şi zăpada abundentă din ianuarie - februarie, care a făcut ca oamenii să renunţe la bere. Acest factor s-a adăugat unui context deja nefavorabil, respectiv faptul că românii îşi numără fiecare leu, ceea ce face ca şi un produs popular, aşa cum este berea, să fie mai puţin accesibil. Dacă în medie un european trebuie să muncească opt minute pentru a-şi permite o bere, un român trebuie să muncească o jumătate de oră pentru o bere", a declarat Constantin Bratu, directorul general al Asociaţiei Berarii României.
Datele recente referitoare la evoluţia pieţei confirmă un trend negativ care începând din 2008 marchează industria berii din România. Puternic lovită de criza economică, care a dus la o scăderea majoră a puterii de cumpărare a românilor, piaţa berii s-a confruntat în ultimii ani cu o contracţie importantă la nivelul consumului, scăderea cumulată în anii 2009 şi 2010 atingând 16%.
Perioada de acalmie din 2011, când piaţa a dat semne de stabilizare, a fost înlocuită în chiar primele trei luni ale anului 2012 de reluarea declinului. @N