22% dintre companiile care au desfăşurat activităţi de social media au apelat la agenţii de specialitate. Motivele pentru care au apelat la astfel de companii ţin de: experienţa acestora în domeniu (49%) şi de eficienţa lor (11%), potrivit unui studiu realizat de GfK România.
Companiile care nu au apelat la agenţii specializate nu au făcut-o pentru că nu au avut un buget disponibil (48%), pentru că au considerat că nu este cazul (20%) sau pentru că au considerat că au oameni care se pricep în cadrul companiei (17%).
Deşi din ce în ce mai multe companii apelează la agenţii specializate de social media, ele nu consideră suficient acest lucru, conştientizând importanţa unei persoane de legătură între propria companie şi agenţiile de social media.
„Chiar dacă au apelat la o agenţie externă, aproximativ 3 din 4 companii care au făcut acest lucru au avut şi în interior o persoană sau mai multe care să aibă în responsabilitate activităţile de social media”, declară Traian Năstase, Online Project Manager GfK România.
56% dintre companiile care au avut în interiorul propriei companii persoane responsabile de activităţile de social media, au implicat 1-2 persoane. În cazul a 44% dintre aceste companii, acestea au implicat 3 sau mai multe persoane, fapt ce poate sugera şi faptul că, în bună parte, nu există persoane clar definite în companie care să se ocupe de aceste activităţi.
21% dintre companiile care au făcut social media în 2011 au apelat la blogguri independente. Alegerea bloggerilor pentru campanii nu se face la întâmplare. Criteriile principale de alegere a acestora ţin de numărul de vizitatori pe blog (pentru 70% dintre agenţiile care au făcut campanii prin bloggeri) şi temele abordate (66%). Alte criterii ţin de notorietatea şi imaginea bloggerilor în piaţă, pentru aproximativ 55% dintre companiile care au apelat la bloggeri, în vr