Primarii care au înţeles că fără investiţii în străzi şi trotuare nu pot schimba imaginea gri a localităţilor pe care le reprezintă sau retailerii care se extind, pe de o parte, dar şi consumatorul individual, decis să-şi amenajeze curtea, grădina sau terasa la un standard occidental, pe de alta, contribuie la susţinerea cererii de produse pentru pavat.
Deşi piaţa construcţiilor este departe de perioada de boom, iar pariul pe imobiliare este considerat astăzi unul pierzător sau din ce în ce mai riscant, producătorii de pavaje şi pavele anunţă creşteri şi rulaje mai mari, scrie revista Business Construct.
Ei avansează prognoze optimiste la nivelul lui 2012, în ciuda unui prim trimestru marcat de condiţii meteo nefavorabile, ostile lucrărilor de construcţii. "În 2011 am observat o menţinere a valorii totale a pieţei la acelaşi nivel ca şi în 2010, la circa 70 milioane de euro. În volum, piaţa autohtonă de profil a ajuns anul trecut la 12,5 milioane de metri pătraţi, faţă de 12 milioane de metri pătraţi în 2010", spune Sebastian Bobu, director executiv al companiei Symmetrica. El arată că, pe fondul sezonalităţii activităţii din construcţii, analiza primelor trei luni nu este relevantă în evaluarea direcţiei acestui domeniu.
"Producţia şi primele lucrări au început pe la începutul lunii martie, vremea nepermiţând acest lucru mai devreme. Totuşi, rezultatele pe primele patru luni par a fi în creştere comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. O imagine mai clară a evoluţiei pieţei o vom avea cu siguranţă la încheierea primului semestru", a spus el.
La nivelul lui 2012, compania mizează pe un uşor avans al pieţei, de 5%, la o valoare de 73,5 milioane de euro şi un volum de 13 milioane de metri pătraţi, în contextul anului electoral şi al continuării proiectelor cu fonduri externe. Compania a înregistrat anul trecut o creştere ac