Lanţul de retail electro-IT Flanco vrea să-şi majoreze până la finele anului cota de piaţă la 15%, de la 12% după primul trimestru, şi estimează că piaţa va creşte uşor pe ansamblul întregului an, la 1,15 miliarde euro, de la 1,1 miliarde euro în 2011, informează Mediafax.
"Flanco (...) ţinteşte atingerea unei cote de piaţă de 15% până la finalul anului 2012, după un prim trimestru în care compania a realizat o cotă de piaţă medie de 12%, faţă de 8,2% în perioada similară a anului precedent. Vânzările companiei au înregistrat o creştere cu 51% în primul trimestru din 2012 faţă de T1 2011", arată compania, într-un comunicat.
Retailerul nu precizează valoarea vânzărilor.
Evoluţia afacerilor a fost determinată de campaniile de marketing derulate, eficienţa operaţională şi extinderea suprafeţei de vânzare, cu 10.000 mp, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cele mai mari vânzări din primul trimestru au fost realizate în luna martie, în urma campaniei de reduceri Black Week.
Segmentul de electronice a avut cea mai mare creştere, de 65%, cel de IT a urcat cu 40%, iar vânzările de electrocasnice cu 38% faţă de perioada similară a anului 2011, notează Flanco.
În primele trei luni au fost deschise cinci magazine (la Bistriţa, Cluj-Napoca, Deva, Sibiu şi Târgovişte), după investiţii de nouă milioane lei, iar în aprilie şi mai au fost lansate încă două unităţi, în Oradea şi Iaşi, reprezentând investiţii de cinci milioane de lei.
"Flanco estimează pentru trimestrul al 2-lea al anului o stagnare a pieţei, în timp ce pentru întregul an valoarea pieţei poate ajunge la 1,15 mld. euro", se mai arată în comunicat.
Anterior, Flanco a anunţat că vizează în acest an afaceri de 140 de milioane de euro, de la 110 milioane de euro în 2011.
Retailerul este controlat de oamenii de afaceri Sebastian Ghiţă şi Iulian Stanciu, prin Asesoft