Turismul românesc are „o şansă nebănuită“ în urma problemelor turismului din Grecia. „Realocările de turişti şi reorientarea tur-operatorilor străini, speriaţi de derapajele Greciei, pot fi o oportunitate pentru România să câştige un aflux semnificativ de turişti străini“, a declarat Dan Matei Agathon, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii. România mai poate profita şi de pe urma faptului că Turcia a ridicat tarifele pentru sezonul 2012.
„De nişa creată prin instabilitatea socio-economică din Grecia pe de o parte şi de creşterea tarifelor la pachetele turistice de către Turcia pot profita pe plan european doar două ţări, România şi Bulgaria. Cu toate că Bulgaria are la rândul ei o colaborare extrem de lungă cu tur operatorii germani, luna mai şi începutul lunii iunie au adus o uşoară scădere a prezenţei turiştilor germani pe litoralul bulgăresc
Astfel a apărut un număr de turişti germani care nu sunt prezenţi pe pieţele clasice, ei putând fi consideraţi o ţintă reală pentru turismul românesc“, subliniază Agathon.
Ce putem face
Pentru a deveni o destinaţie care să-i atragă pe cei care nu mai caută litoralul grecesc sau turcesc, turismul românesc trebuie însă să purceadă de urgenţă la modificări substanţiale în propriul mod de operare.
Astfel, sistemul all-inclusive trebuie generalizat pe piaţa românească, cu amendamentul că standardele pe care le aşteaptă turiştii străini sunt ridicate.
„Operatorii autohtoni trebuie să poată oferi calitatea all inclusive-ului grecesc sau turcesc la preţuri atractive dacă doresc să atragă înspre România turiştii europeni care îşi caută în acest an o alternativă la litoralul elen sau turcesc“.
În plus, adaugă liderul patronal, atunci când vorbim despre turişti străini nu trebuie să ne referim doar la litoralul românesc.
Probleme mari în sectorul bal