Lipsa de educatie financiara creeaza conflicte intre banci si clienti, dar si multe alte probleme. Mai multe institutii financiar-bancare au inceput sa lanseze, in scoli sau facultati, dar si in randul adultilor, programe care sa ridice nivelul de instruire in acest domeniu. Vor ajuta ele la dezvoltarea pietei?
Complexitatea produselor si serviciilor financiare dau de cele mai multe ori batai de cap romanilor, care nu cunosc termenii folositi de institutiile financiare, nu stiu sa aleaga un produs bancar, sau care sunt implicatiile unui credit pe termen lung sau scurt. In general, acestia pot deveni clienti nemultumiti, iar bancile si companiile din domeniu nu-si doresc asa ceva.
Si care este solutia? Educatia financiara, chiar din primii ani de scoala, va forma clienti responsabili, care stiu sa-si administreze corect veniturile, ceea ce va duce si la dezvoltarea pietei bancare dar si a economiei tarii, spun specialistii.
De exemplu, RBS Romania a finalizat in aceasta luna a treia etapa a programului de educatie financiara MoneySense, care s-a adresat copiilor din liceee.
Obiectivul programului este acela de a-i responsabiliza pe elevi in ceea ce priveste gestionarea propriilor resurse financiare prin dezvoltarea cunostintelor si abilitatilor financiare. Acest program este derulat de RBS in parteneriat cu Fundatia CREDE (Centrul Roman pentru Educatie si Dezvoltare Economica) si AIESEC Romania, care au facilitat accesul tinerilor la informatii financiare atat prin ore in cadrul programei scolare, cat si prin educatie non-formala, concretizata in seminarii si workshop-uri interactive.
Pana in prezent, RBS a facut investitii de 182.000 lei in acest program, care a fost lansat in 2009 in Romania, tinand cont ca mare parte din acesta se bazeaza pe voluntariat.
In editia MoneySense din 2011-2012 au benefic