Retailerul francez Carrefour, intrat pe piaţa locală în 2001, când a pus practic bazele capitalismului în comerţul local cu amănuntul, reuşeşte să împiedice migraţia celor aproape 10.000 de angajaţi într-un context economic dificil şi pe o piaţă a muncii extrem de volatilă. Pe de altă parte, aducerea de forţe proaspete în companie ar putea deveni o misiune din ce în ce mai dificilă pe fondul ofertei educaţionale neadaptate la cerinţele reale, al migraţiei forţei de muncă bine pregătite către pieţe externe, al scăderii şi îmbătrânirii populaţiei.
"Dincolo de compensaţii şi beneficii, principalul factor de motivare şi păstrare a angajaţilor talentaţi în companie este perspectiva dezvoltării profesionale şi a evoluţiei în carieră", spune François Melchior de Polignac, francezul care conduce de anul trecut operaţiunile locale ale gigantului Carrefour.
La finalul anului trecut, retailerul francez avea 9.600 de angajaţi, efectiv ce îl poziţionează în topul celor mai mari angajatori din economie. Mai mult, în contextul în care compania vrea să se extindă în continuare pe piaţa locală, numărul de angajaţi va continua trendul ascendent. "Avem planuri de noi angajări pentru noile magazine pe care le vom deschide în 2012", explică Melchior de Polignac.
Continuă să deschidă magazine
Carrefour a anunţat încă de la începutul acestui an că va continua să se extindă pe piaţa locală, însă nu a dat detalii despre numărul de magazine pe care intenţionează să le deschidă.
"Carrefour crede în potenţialul de dezvoltare economică a României, ceea ce ne motivează să continuăm expansiunea", spune francezul de 38 de ani care lucrează de 12 ani în cadrul retailerului francez.
În urmă cu circa două luni, el afirma că retailerul vrea să inaugureze magazine noi pe toate formatele, însă este atent unde deschide pentru ca fiecare nouă unitate