Limitarea deducerii TVA pentru achizitia in leasing a unui autovehicul afecteaza aproape jumatate dintre contractele in derulare si, implicit, evolutia din anii urmatori a pietei de profil.
Modificarea a fost operata de la inceputul anului in curs, insa, initial, era vorba doar de limitarea deducerii TVA la valoarea reziduala, nu si de cea aferenta ratelor lunare, anunta Capital.
Proiectul guvernului Ponta de modificare a Codului fiscal arata ca nici TVA aferent ratei lunare nu va mai putea fi dedus decat in proportie de 50%. Implicit, va avea loc o majorare a ratei lunare, scumpire ce va fi suportata tot de client.
„Problema este in felul urmator: 12% reprezinta 50% din cota de TVA de 24%. Cu alte cuvinte, o firma platitoare de TVA, care pana la 1 iulie primea lunar o factura de leasing pentru 100 de lei si 24 de lei TVA, va deduce, incepand cu 1 iulie 2012, numai 12 lei, nu 24. Diferenta se inregistreaza pe cheltuieli si reduce rezultatul financiar“, explica Alex Milcev, partener Tax Advisory & Compliance la Ernst & Young. Limitarea deducerii TVA pentru achizitia in leasing a unui autovehicul afecteaza aproape jumatate dintre contractele in derulare si, implicit, evolutia din anii urmatori a pietei de profil.
Modificarea a fost operata de la inceputul anului in curs, insa, initial, era vorba doar de limitarea deducerii TVA la valoarea reziduala, nu si de cea aferenta ratelor lunare, anunta Capital.
Proiectul guvernului Ponta de modificare a Codului fiscal arata ca nici TVA aferent ratei lunare nu va mai putea fi dedus decat in proportie de 50%. Implicit, va avea loc o majorare a ratei lunare, scumpire ce va fi suportata tot de client.
„Problema este in felul urmator: 12% reprezinta 50% din cota de TVA de 24%. Cu alte cuvinte, o firma platitoare de TVA, care pana la 1 iulie primea lunar o