Retailerul Flanco a redus în doar trei luni estimarea de creştere a pieţei de profil de la 13%, la circa 5% în acest an, la 1,15 miliarde de euro
Piaţa echipamentelor electronice, electrocasnice şi IT&C este aşteptată să crească şi în acest an, însă avansul ar putea fi mai lent decât cel înregistrat în 2011. Anul trecut nivelul total al vânzărilor înregistrate pe această piaţă a fost de 1,1 miliarde de euro, ceea ce a reprezentat un avans de 10% faţă de nivelul atins în 2010, potrivit datelor retailerului de profil Flanco.
În luna februarie a acestui an, reprezentanţii companiei anticipau un avans de 13%, mai mare decât cel de anul trecut la 1,25 de miliarde de euro, însă după evoluţia modestă din primele luni, compania a redus previziunea la 1,15 miliarde de euro. Potrivit directorului executiv adjunct, Violeta Luca, în primul trimestru piaţa a crescut cu doar 2%, iar pentru trimestrul 2 nu prevede nicio creştere. Segmentul de electronice a avut cea mai mare creştere, de 65%, cel de IT a urcat cu 40%, iar vânzările de electrocasnice cu 38% faţă de perioada similară a anului 2011, se mai arată într-un comunicat al companiei Flanco.
Contactaţi de Curierul Naţional, oficialii Flanco ai declarat că estimările au fost revizuite în contextul în care în primul trimestru piaţa a avut o evoluţie sub aşteptări. "Acest lucru a fost cauzat de condiţiile meteo deficile din primele luni ale anului, care au afectat activitatea în toate domeniile - de la transport, la industrie, exporturi şi în final şi în zona de consum. În plus, rezultatele privind evoluţia pieţei comunicate de GFK raportează o scădere a pieţei în luna aprilie", ne-a explicat Violeta Luca, Deputy CEO al Flanco.
Vânzările Flanco au crescut cu 51%, în primele trei luni ale anului
Flanco ţinteşte atingerea unei cote de piaţă de 15% până la finalul anului 2012, după un