Agenţia pentru Siguranţa Alimentară din Bulgaria a propus recent ca ofertele turistice all-inclusive din această ţară să fie disponibile doar la hotelurile de 4 şi 5 stele.
Bulgarii vor să restrângă serviciile all-inclusive la hotelurile de lux, iar guvernul sprijină această iniţiativă, după ce au fost raportate numeroase neconcordanţe între capacităţile de cazare şi cele de servire în restaurante. Cu alte cuvinte, masa servită în restaurante nu se ridica la calitatea cerută de servicii all-inclusive. Mulţi turişti, chiar din România, au reclamat faptul că meniurile nu erau diversificate şi că băuturile servite erau de proastă calitate. Serviciile proaste sunt trădate şi de reclamaţii. Numai în vara lui 2011, peste 300 de hoteluri au fost amendate pentru că au servit mâncare de calitate proastă la pachetele all-inclusive. Directorul Agenţiei pentru Siguranţa Alimentară din Bulgaria a declarat pentru agenţia de presă Novinite că o altă problemă este faptul că hotelurile nu au suficiente locuri în restaurant. Voinov a dezvăluit că a descoperit hoteluri cu o mie de paturi, dar cu restaurante care puteau servi doar 30 de persoane. „Asta este absolut intolerabil", a declarat acesta.
Contraatacul românesc
În ciuda deciziilor vecinilor din sud, hotelierii români au introdus, din acest an, servicii all-inclusive în mai multe hoteluri din staţiunile Mamaia, Saturn, Venus, Eforie Sud şi Jupiter, inclusiv la hoteluri de trei stele. Mai mult decât atât, în perioada 27 mai-23 iunie 2012 o parte din aceste hoteluri oferă pachete turistice la preţuri relativ mici, în cadrul programului „Litoralul pentru toţi - all-inclusive". În accepţiunea hotelierilor români, opţiunea „all-inclusive" asigură toate cele trei mese, care sunt servite în regim bufet (bucătărie românească şi tradiţională), băuturi incluse, acces gratuit la locuri de joacă pentru copii, acces gratui