Endava, una dintre principalele companii de servicii IT din regiune, intenţionează în următoarele 12 luni să câştige mai mulţi clienţi pe pieţele europene şi se concentrează pe țări precum Germania, pe măsură ce companiile străine din sectorul serviciilor financiare vor continua să externalizeze proiectele IT.
“Aproximativ 90% dintre veniturile companiei sunt realizate cu clienţi din Marea Britanie şi Statele Unite, care provin cu precădere din sectorul serviciilor financiare, în timp ce doar 10% din cifra de afaceri este realizată cu clienţi din Europa Centrală şi de Est. În următorul an ne concentrăm eforturile pentru a câștiga mai mulți clienţi și pe alte pieţe europene”, a declarat John Cotterell, Chief Executive Endava.
Circa 56% din cifra de afaceri a companiei provine de la clienţi din sectorul serviciilor financiare, în special din domeniile bancar, asigurări şi trading, şi este de aşteptat ca pe termen mediu, din cauza condiţiilor economice actuale, sectorul financiar-bancar să fie în continuare unul dintre cele mai active în externalizarea proiectelor IT.
“Pe fondul reducerilor dramatice de bugete, toate companiile din orice industrie, dar cu precădere cele din sectorul serviciilor financiare, au început să caute mijloace pentru reducerea costurilor operaţionale şi astfel se observă o tendinţă tot mai accentuată pentru externalizarea proiectelor către destinaţii nearshore. Această situaţie va crea noi oportunităţi pentru companiile de IT outsourcing prezente în România care au un nivel ridicat de expertiză în verticalele pentru care furnizează servicii IT”, a adăugat John Cotterell.
Unul dintre principalele avantaje pentru România ca destinaţie nearshore îl reprezintă statutul de ţară membră a Uniunii Europene, iar băncile şi instituţiile financiare străine regăsesc expertiza necesară pentru dezvoltarea d