Absolvenţii promoţiei 2012 care nu îşi găsesc un loc de muncă în 60 de zile pot beneficia de indemnizaţie de şomaj. Ei sunt obligaţi ca în termne de două zile de la absolvire să se înregistreze la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă(AJOFM) Călăraşi, ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă.
Tinerii sunt obligaţi să aibă asupra lor următoarele documente:
- acte de studii şi de calificare (original şi copii);
- certificat de naştere (original şi copie);
- act de identitate (original şi copie);
- adeverinţă medicală cu menţiunea „Apt de muncă” sau cu restricţii. “Dacă, în cele 60 de zile nu au reuşit să ocupe un loc de muncă, după această perioadă, absolvenţii pot depune cerere de acordare a indemnizaţiei de şomaj. De reţinut este faptul că, dacă nu s-au înregistrat la AJOFM Călăraşi în cele 60 zile de la absolvire, tinerii nu mai pot beneficia de indemnizaţia de şomaj. Termenul de 60 de zile se calculează de la data terminării cursurilor, indiferent dacă au susţinut sau nu examenul final”, a precizat Simona Donciu, purtător de cuvânt al AJOFM Călăraşi.
Indemnizaţia se acordă o singură dată
Indemnizaţia de şomaj se acordă absolvenţilor pe o perioadă de 6 luni şi constă într-o sumă fixă, lunară, al cărei cuantum reprezintă 50% din valoarea indicatorului social de referinţă, în vigoare. În prezent, valoarea acestui indicatori este de 500 lei. Indemnizaţia de şomaj se acorda tinerilor absolvenţi o singură dată, pentru fiecare formă de învăţământ finalizată. În urma înregistrării la AJOFM, absolvenţii pot beneficia gratuit de repartizarea pe un loc de munca vacant, înscrierea la un curs de (re)calificare în una din meseriile solicitate pe piaţa muncii, instruirea în tehnicile de căutare a unui loc de muncă (întocmirea unui CV, a scrisorii de intenţie, a scrisorii de mulţumire, instruire în vederea preze