Unul dintre motivele pentru care iesirea Antenelor din grila platformei de satelit a RCS&RDS, Digi, a avut o influenta "minima" asupra audientelor de interes comercial este, potrivit Comitetului Tehnic al Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientei (ARMA): "Gospodariile cu DTH aveau si au un consum mai mic pentru Antena 1 decat gospodariile cu alte tipuri de receptie". Comitetul ARMA a transmis HotNews.ro o serie de raspunsuri privind echilibrarea panelului de gospodarii incluse in studiul de audienta TV - proces ce a starnit controverse la inceputul anului, efectele cazului Antena-RCS asupra audientelor si primul audit anual ce va fi facut la Kantar, compania care masoara, pentru ARMA, audientele TV.
Informatii de context:
De la inceputul acestui an, Kantar Media a inceput sa furnizeze Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA) - organizatie ce reuneste principalele posturi TV, clienti si agentii de publicitate - datele de audienta TV, in locul GfK Romania. De la bun inceput au aparut discutii privind corectitudinea noilor cifre de audienta.In februarie, sefa ARMA, Lucia Antal, vorbea despre intarzieri in instalarea si calibrarea panelului folosit pentru masurarea audientelor, dar afirma ca acestea "nu au avut magnitudinea necesara pentru a afecta semnificativ datele".Pe 20 aprilie, Antena 1, Antena 3 si alte posturi ale Intact au iesit din grila platformei de satelit a RCS, Digi. Dupa aceasta miscare, Antenele au acuzat RCS de abuz si au afirmat ca zeci de mii de telespectatori au transmis reclamatii, iar RCS a spus ca Antenele au cerut 7 milioane de euro pe an pentru difuzarea acestor posturi.Desi RCS-RDS are peste 1,1 milioane de abonati DTH, audientele Antenelor nu au avut de suferit la nivel urban, iar la nivel national (inclusiv zonele rurale, unde sunt cei mai multi utilizatori DTH) au fost minime.Dupa mai multe luni de negoc