În ziua de azi, a cumpăra un televizor nu e tocmai o sarcină uşoară. Problema centrală este să reuşeşti să stăpîneşti varietatea de mărci, dimensiuni, formule de redare a imaginii, funcţii suplimentare, preţuri, şi să stabileşti ce ţi se potriveşte cel mai bine. Poţi să aplici o soluţie simplă: iei ce îţi recomandă vînzătorul. Aceasta înseamnă fie să nu ştii nimic despre ceea ce vrei, fie să ai încredere nelimitată în vînzător, ori să nu ai vreme să te informezi. O să resping din start ultima opţiune: dacă nu ai vreme, poţi amîna. Rămîn de analizat celelalte două posibilităţi. Pentru omul modern însă, a alege neinformat nu e tocmai o opţiune frecventă, în timp ce încrederea nelimitată este adesea insuficientă. Omului modern îi place să ştie ce alege, se simte bine cînd are control asupra propriei vieţi. În plus, adesea vrea să arate că aparţine grupului său de prieteni şi îşi culege informaţie de la aceştia, filtrînd-o apoi prin experienţa anterioară de folosire a aparatelor TV, fie ea proprie sau a altora în care are încredere.
Paşii de mai sus nu sînt uşor de parcurs. Nu există un traseu unic, un pattern bine delimitat, prin care să îţi construieşti strategia de a afla ce televizoare există şi de care vrei şi poţi să-ţi cumperi. Adesea, colectarea informaţiei necesită timp. Confruntat cu valuri nesfîrşite de informaţie, nevoia de instrumente care să o sistematizeze devine acută. Din fericire, există nenumărate soluţii. În cazul televizoarelor, poţi să te uiţi la paginile de net care discută despre plasme, despre LED-uri şi LCD-uri. Să zicem că te hotărăşti pentru tehnologia LED. Poţi să te duci să cauţi pagini în care alţi consumatori îşi povestesc păţaniile, fie ele plăcute sau nu, aflînd astfel despre performanţele reale ale aparatelor de la diferiţi producători. Te duci apoi pe site-urile care fac ierarhii, adesea bazate pe teste, ale celor mai bune te