În ciuda contextului economic dificil prin care încă trece şi România, brand-urile high-end includ în continuare Bucureştiul pe harta lor de expansiune, conform celei mai recente analize Capital Property Advisors, citată de Agerpres.
”Cunoscută în trecut ca şi gazda luxului în România, Calea Victoriei a devenit o arteră comercială a extremelor. Regăsim astfel o zonă de maxim interes pentru brand-urile de lux, cuprinsă între Strada Piata Amzei şi Str. Episcopiei, însă cu foarte puţine opţiuni reale de închiriere, şi alte două zone cuprinse între Piata Victoriei-Teatrul Act şi Athenee Palace Hilton - Splaiul Independenţei, unde oferta spaţiilor comerciale vacante este foarte generoasă, însă insuficient de atractivă. Deşi se înregistrează o rată de neocupare a spaţiilor comerciale de peste 25%, chiriile medii se menţin la valori cuprinse între 50-60 euro/mp”, a declarat Mihaela Petruescu, Head of Retail Capital Property Advisors.
Potrivit documentului, deşi în ultimii doi ani au avut loc multe inaugurări pe Calea Victoriei (Belstaff, Helvetansa, Maison Haute Horologerie, Frey Ville, Micri Gold, Cellini, Ferrari Store, Emporio Armani, Gucci, Diamond Boutique, Hugo Boss), ”încă nu putem să admitem că este cu adevărat artera comercială de lux a Bucureştiului, comparabilă cu bulevardele renumite ale capitalelor europene. Observăm noi tendinţe de orientare a brand-urilor de lux şi către alte zone foarte atractive din perspectiva potenţialilor cumpărători”.
Mutare surprinzătoare: de la Calea Victoriei la Dorobanți
O decizie aparent surprinzătoare este aceea de relocare a magazinului Victoria 46 de pe Calea Victoriei pe Calea Dorobanţilor, într-un spaţiu cu o suprafaţă de două ori mai mare decât a magazinului actual.
”Acest fapt va genera cu certitudine în viitorul apropiat prezenţa şi a altor brand-uri de lux de