În pofida contextului economic nefavorabil şi a scăderii cumulate a consumului cu aproape 20% în perioada 2009-2011, Kaufland şi-a menţinut vânzările per magazin la circa 19 milioane de euro Kaufland a urcat anul trecut pe prima poziţie în topul retailerilor moderni locali, terminând anul cu afaceri de 1,35 mld. euro.
Reţeaua germană Kaufland a reuşit în ultimii doi ani să răstoarne topul celor mai mari retaileri din România şi să urce pe prima poziţie după ce în 2010 a devansat Carrefour.
În 2011 a detronat şi Metro Cash& Carry, care a fost lider în fiecare an de după 1996, anul lansării comerţului modern în România.
Kaufland, unul dintre cei mai discreţi retaileri locali, a obţinut anul trecut afaceri de 1,35 mld. euro, cu peste 20% mai mari decât anul anterior şi cu peste 50% mai mari decât în 2009, potrivit estimărilor ZF.
Pentru Metro Cash&Carry anul 2011 a adus scăderea afacerilor la 1,06 miliarde de euro, un nivel asemănător celui din 2004.
În ceea ce priveşte businessul Carrefour, acesta a crescut cu circa 5%. Astfel, francezii au obţinut afaceri de 1,184 miliarde de euro, apropiate de nivelul maxim obţinut în 2008, însă cu 30 de magazine în plus.
Cei doi retaileri - Metro Cash& Carry şi Carrefour - au mizat în ultimii ani în principal pe deschiderea de magazine pe suprafaţă mică, realizând de altfel şi venituri mai mici. Astfel, Metro Cash&Carry a deschis doar magazine Punct, cu suprafeţe de până la de cinci ori mai mici decât unităţile clasice. Carrefour a mizat pe supermarketuri şi magazine de proximitate, frânând expansiunea pe segmentul hipermarketurilor, primul adus pe piaţa locală şi principala sursă de venit a companiei.
Spre deosebire de ceilalţi retaileri, precum Metro Cash&Carry şi Carrefour, care la fiecare început de an anunţă rezultatele pentru anul anterior şi uneori îşi fac publice şi planur