Online, prin internet banking, cu bani gheaţă sau cu card de credit, modalitatea prin care ne achităm cumpărăturile, vacanţele sau facturile spune multe despre felul de a fi al fiecăruia.
Portofelele doldora de bancnote aproape că au devenit amintire, locul acestora fiind luat de nenumărate carduri: de credit, de debit, de reduceri, de fidelitate. Mai sunt totuşi suficiente persoane reticiente care prefer să plătească mereu cu bani gheaţă de teama să nu fie păcăliţi virtual.
„De cinci ani, primim salariile pe card. Eu prefer să scot toţi banii şi să-i impart în funcţie de necesităţi, să merg la fiecare furnizor de serviciu şi să-mi achit dările decât să mă trezesc că nu au înregistrat nu ştiu ce plată sau că nu le merge sistemul sau că mi-au clonat cardul", spune Maria Man (45 de ani), profesoară în Bucureşti. La polul opus se află Cristian Olaru (32 de ani), care de multe ori susţine că nu are nici măcar cinci bani în portofel.
„Călătoresc destul de mult şi mi-ar fi mult mai greu să schimb bani de fiecare dată. Prefer să folosesc cardul, chiar dacă mi s-a întâmplat să mi-l cloneze cineva odată. Păstrez doar 50-100 de lei în portofel, pentru urgenţe. Dacă mi se fură portofelul, oricum nu pierd decât nişte plastic", a precizat acesta. Specialiştii spun că felul în care alegem să plătim spune multe despre personalitatea noastră.
Un studiu al American Express a arătat că cei mai dispuşi să încerce noile tehnologii sunt tinerii cu vârste între 18 şi 24 de ani. Ei nu folosesc doar internet bankingul, ci şi aplicaţiile instalate pe telefon pentru a achita diverse produse sau servicii. Ei au avantajul de a fi folosit internetul de timpuriu, au fost satisfăcuţi de achiziţionarea anterioară a diverselor produse şi au încredere în aceste metode.
Pe de altă parte, psihologii susţin că reprezentantele sexului frumos, indiferen