Calea Victoriei nu mai este prima optiune a retailerilor de lux, care cauta alte variante, pentru sedii mai mari, chirii mai mici si trafic mai intens. In acest moment, deciziile comerciantilor de a deschide noi locatii sunt extrem de diferite: de la prezenta in cadrul hotelurilor de cinci stele, pana la zone comerciale cu traditie pentru segmentul de lux.
In ciuda contextului economic dificil prin care inca trece si Romania, brand-urile high-end includ in continuare Bucurestiul pe harta lor de expansiune, conform celei mai recente analize Capital Property Advisors.
Fie ca sunt brand-uri de renume international sau companii romanesti, toate sunt in continua cautare de variante locative prin care sa isi puna cat mai bine in valoare numele.
„Cunoscuta in trecut ca si gazda luxului in Romania, Calea Victoriei a devenit o artera comerciala a extremelor. Regasim astfel o zona de maxim interes pentru brand-urile de lux, cuprinsa intre Strada Piata Amzei si Str. Episcopiei, insa cu foarte putine optiuni reale de inchiriere, si alte doua zone cuprinse intre Piata Victoriei-Teatrul Act si Athenee Palace Hilton- Splaiul Independentei, unde oferta spatiilor comerciale vacante este foarte generoasa, insa insuficient de atractiva”, spune Mihaela Petruescu, director, head of retail, Capital Property Advisors.
Desi se inregistreaza o rata de neocupare a spatiilor comerciale de peste 25%, chiriile medii se mentin la valori cuprinse intre 50-60 euro/mp, a mai spus aceasta.
In ultimii doi ani au avut loc multe inaugurari pe Calea Victoriei - Belstaff, Helvetansa, Maison Haute Horologerie, Frey Ville, Micri Gold, Cellini, Ferrari Store, Emporio Armani, Gucci, Diamond Boutique, Hugo Boss.
„Inca nu putem sa admitem ca este cu adevarat artera comerciala de lux a Bucurestiului, comparabila cu bulevardele renumite ale ca