Apple nu a lansat sau prezentat niciun produs sau serviciu surpriză în cadrul conferinţei anuale cu dezvoltatorii, însă anunţurile făcute de directorul executiv Tim Cook au arătat că gigantul american face paşi tot mai hotărâţi pentru a se distanţa şi utiliza din ce în ce mai puţin produsele rivalului Google, scrie Wall Street Journal.
De altfel, o mare parte din funcţiile şi aplicaţiile care vor fi disponibile odată cu lansarea în această toamnă a iOS 6 - sistem de operare utilizat pentru iPad-uri şi iPhone-uri - vor înlocui produse ale Google.
Noul sistem de operare integrează un serviciu propriu de hărţi (inclusiv unele 3D), care va fi compatibil cu Siri, astfel compania renunţă la Google Maps. Serviciul va putea fi folosit şi ca GPS auto, incluzând informaţii despre trafic în timp real, culese în mod automat de la utilizatori.
Apple a încheiat un acord cu compania olandeză TomTom, cel mai mare producător de aparate portabile de navigaţie din Europa, pentru folosirea hărţilor digitale ale acesteia la noi servicii mobile, relatează Bloomberg.
Acţiunile TomTom au urcat cu până la 16% în urma informaţiei, la cel mai ridicat nivel atins după 2 mai. În ultimele 12 luni, titlurile Tom Tom s-au depreciat cu 40%.
"Acordul este benefic pentru TomTom datorită bazei mari de utilizatori ai produselor Apple şi ai brandului în sine, care reprezintă inovaţie, uşurinţă în utilizare şi calitate", a declarat Martijn den Drijver, analist al SNS Securities în Amsterdam.
TomTom, care a dominat industria de navigaţie înainte ca Google şi Apple să intre pe piaţă cu produse similare pentru smartphone-uri, furnizează hărţi digitale care acoperă peste 200 de ţări şi regiuni la nivel mondial.
Apple a venit cu îmbunătăţiri şi pe